Boekpresentatie: Reizen door de Tora

Vrijdag 30 september van 14.00 - 16.00 uur

Reizen door de Tora

door Rob Cassuto

In de serie boeken ‘Leren om te doen’ presenteert de Stichting PaRDeS ‘Van het Begin naar de Berg: Genesis en Exodus’, het eerste deel van ‘Reizen door de Tora’.

Met korte inleidingen, uitgesproken door:

• Prof. dr. Marcel Poorthuis, hoogleraar interreligieuze dialoog en voorzitter van de Stichting PaRDeS
  • Dr. Leo Mock, docent Judaica en Talmoed expert
  • Rob Cassuto, auteur
  • Lille Dresden, illustrator

Koffie en thee zijn gratis. Het boek is tegen gereduceerde prijs verkrijgbaar. Gesigneerd door de auteur!

De presentatie vindt plaats in de Davidzaal van de Yehuda Aschkenasy-bibliotheek, Nieuwe Poort, 1082 MD Claude Debussylaan 2, Amsterdam.

‘In het Jodendom is het lezen en bestuderen van Tora niet voorbehouden aan een selecte groep, maar is het de opdracht van iedereen. Jodendom nodigt iedere lezer uit, op basis van de traditie, de woorden van Tora te lezen en te herlezen. Rob Cassuto geeft in dit boek zijn persoonlijke interpretatie van de oude woorden. Hij neemt ons aan de hand, maakt een reis door de tekst en laat ons - onderweg - kennismaken met andere commentatoren die eerder deze reis maakten.’

Rabbijn Albert Ringer

Over de auteur

Rob Cassuto (1941) is jurist en psycholoog. Hij was onder andere werkzaam bij de overheid, in de drugshulpverlening, in het theater en als coördinator van een spiritueel cursuscentrum. Later in het leven keerde hij terug naar zijn Joodse roots en verdiepte hij zich in het Joodse gedachtegoed.  Gedurende vele jaren publiceerde hij op zijn website en op de website van PaRDeS commentaren op de wekelijkse Tora-lezing. Daarnaast schreef hij, geboren in toenmalig Nederlands-Indië,  het boek Indië-Scheveningen-Indonesië over de geschiedenis van zijn familie in de jaren veertig en de novelle Overlever over zijn roerige jaren zestig.

Binnen afzienbare tijd volgt ook Deel II met commentaren op Leviticus, Numeri en Deuteronomium.